Wyciek, który umyka wielu

Pracując w zarządzaniu nieruchomościami jesteś na bieżąco w temacie wszelkich wycieków. Czasem można by rzec, że nawet w nich brodzisz. Wiesz o tych prawdziwych i wyimaginowanych.

Jakoś tak jest, że w tym kieracie bardzo prosto jest przeoczyć inne wycieki. Tych jednak nikt już nie zgłasza i nie monituje. To wyciek Twojego  czasu.

wyciek, zarządca nieruchomości, wspólnoty mieszkaniowe, strefa zarządcy, klub zarządców, Agnieszka Gędłek, podcast dla zarządców nieruchomości, podnoszenie efektywności pracy

Kiedy alert?

Wyobraź sobie, że masz taki magiczny zegarek, który Cię o nich powiadamia. Kiedy by Cię alarmował? Oto moje typy:

1. Obsługa klienta

Domyślam się, że jeśli pracujesz w tej branży to zwyczajnie lubisz pracę z klientem. Jednak nie koniecznie z każdym i w formie, którą niektórzy narzucają. Tutaj bywa czasem bardzo ciężko. Dodatkowo takie rozmowy lub TE emaile zajmują duuuużo Twojego czasu.

2. Pilnowanie zleconych tematów

To temat rzeka. Znakomita większość spraw by się nie wydarzyła gdyby nie cierpliwe pilnowanie i przypominanie. Bycie takim stalkerem wykonawców to osobliwa, choć niebywale czasochłonna i odtwórcza rola bardzo wielu zarządców.

3. Opowiadanie historii

Po akcji z problematycznym klientem lubimy to z siebie wyrzucić. I to normalne, jednak czasem opowiadanie historii to wynik tego, że tak naprawdę cały temat jest tylko w Twojej głowie i przyległościach (notatki, e-maile, program księgowy). Nie ma miejsca, gdzie zarządcy magazynują swoje temaciki. Wtedy więc jak za starych dobrych czasów, siadamy i sobie je opowiadamy. Niby fajna integracja, jednak zegar tyka tik-tak, a ten magiczny nawet alarmuje o wycieku.

HelpDesk

I żeby nie było, że przychodzę i narzekam. Jakie konkretne rozwiązania można potestować?

🔵 W usprawnieniu obsługi problematycznych klientów i ich zrozumieniu może Ci pomóc moje autorskie szkolenie „Poznaj sekrety skutecznej obsługi trudnego klienta w codziennej pracy zarządcy nieruchomości”.

🔵Bycie osobistym sekretarzem lub sekretarką wykonawców to znak, że może coś należałoby zmienić. Dużo o tym opowiadam w tym odcinku podcastu: #5 Sztuka układania relacji z wykonawcami w codziennej pracy zarządcy nieruchomości.

🔵Można sobie też zapewnić szybki wgląd w historię spraw i tematów, które są we wszechświecie Twojej firmy, Twoich nieruchomości, Twoich współpracowników. Nie trzeba ich już sobie opowiadać. Jak to zrobić? Chętnie z Tobą na ten temat porozmawiam!

Poprzyglądaj się temu! Wycieki czasu może nie krzyczą, a jednak są faktem w codziennej pracy zarządców nieruchomości. Do przemyślenia!