Rozliczanie mediów w nieruchomościach potrafi być wyzwaniem, prawda?
Sprawy nie ułatwia presja na jak najszybsze dostarczenie rozliczeń właścicielom. Prosto wtedy o błąd, którego konsekwencje mogą ciągnąć się długo i generują dodatkową pracę.
Zacznij od...
Jednym z najlepszych sposobów na uporządkowanie tego procesu jest wprowadzenie checklisty wszystkich czynności, które są do wykonania.
Dlaczego? Bo dzięki niej nic Ci nie umknie, a cały proces stanie się bardziej przejrzysty.
Taka lista kontrolna powinna zawierać wszystkie kroki – od administracyjnych po księgowe. Przykładowo:
✅ Sprawdzenie zgodności odczytów liczników.
✅ Weryfikacja dokumentów z kosztami i zaliczkami.
✅ Upewnienie się, że wszystkie zmiany (np. liczba osób) zostały uwzględnione.
Dzięki checklistom unikasz chaosu i zyskujesz pewność, że wszystko jest na swoim miejscu. To działa!
Co jeszcze może pomóc?
Ale to tylko jeden z elementów skutecznego zarządzania rozliczeniami.
Dużo więcej porad usłyszysz w najnowszym podcastu w mojej rozmowie z Michałem Kołodziejem. Usłyszysz m.in:
🔹 Dlaczego regulaminy rozliczeń mediów to must-have?
🔹 Jak unikać typowych błędów w rozliczeniach?
🔹 Co komunikacja ma wspólnego z rozliczeniami mediów?
Ciekawi Cię to? Posłuchaj odcinka „Rozliczenia mediów bez stresu. Najlepsze praktyki” – tam znajdziesz więcej wskazówek! 🎧